Шукати в цьому блозі

гр.№23- бух.облік 17.04.20( урок 70)


17.04.20
Урок 70
Тема уроку:  Облік в бюджетних установах.
До бюджетних установ належать органи, установи чи організації, створені органами державної влади України або органами місцевого самоврядування, діяльність яких повністю або частково фінансується за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів.
Критеріями віднесення установ до бюджетних є:
·         створення установи органом державної влади (міністерством, відомством тощо) або органом місцевого самоврядування (територіальними громадами міст, сіл, виконавчими органами);
·         утримання установи за рахунок бюджетних коштів.
Бюджетні установи відносяться до одного з різновидів установ некомерційного характеру, для яких отримання прибутку не є метою діяльності. Основною для них є діяльність з надання просвітницьких, культурних, наукових, освітніх та інших подібних послуг для суспільного споживання, послуг зі створення системи соціального самозабезпечення громадян та виконання інших завдань, передбачених установчими документами.
Всі бюджетні установи включаються до Реєстру неприбуткових організацій, що створюється та ведеться Державною податковою адміністрацією України, Реєструються в органах податкової служби, Пенсійного фонду, фондах соціального страхування.
Нормативно-правовими актами, що регулюють діяльність бюджетних установ України, є:
·         Конституція України;
·         Бюджетний кодекс України;
·         Закон України “Про Державний бюджет України”;
·         інші закони та нормативно-правові акти, що регулюють бюджетні правовідносини;
·         нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України;
·         нормативно-правові акти центральних органів виконавчої влади;
·         рішення органів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування.

 Правове регулювання бухгалтерського обліку та особливості його організації в бюджетних установах.
Бухгалтерський облік у бюджетних установах має певні особливості, адже ці структури створюються з метою забезпечення виконання функцій держави. Їх утримання повністю або частково здійснюється за рахунок державного або місцевого бюджету. Визначальним для бухгалтерського обліку бюджетних установ є їх статус неприбуткових.
Предметом бухгалтерського обліку в бюджетних установах є діяльність бюджетної установи, спрямована на виконання функцій держави.
Об’єкти бухгалтерського обліку в бюджетних установах не відрізняються від об’єктів бухгалтерського обліку інших суб’єктів господарювання, але особлива увага приділяється таким об’єктам як доходи та видатки державного та місцевого бюджету.
Суб’єктами нормативного регулювання бюджетного обліку є Кабінет Міністрів України, Міністерство фінансів України, Державне казначейство України, Державна податкова служби України, Національний банк України, Контрольне-ревізійне України, Фонд державного майна України, Міністерство економіки України, Державний комітет статистики України та інші державні органи.
Система нормативного регулювання бухгалтерського обліку бюджетних установ в Україні представлена п’ятьма рівнями, які передбачені Бюджетним кодексом України.
Рівні нормативного регулювання бухгалтерського обліку у бюджетних установах.
Перший рівень – Бюджетний кодекс України, Закон України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, Закон України “Про Державний бюджет України” та інші закони, які регулюють бюджетні правовідносини тобто нормативно-правові акти вищої юридичної сили.
Другий рівень – нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України, прийняті на підставі та виконання Бюджетного кодексу України.
Третій рівень – нормативно-правові акти Державного казначейства України та інших органів виконавчої влади, прийняті на підставі та на виконання Бюджетного кодексу та нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України.
Четвертий рівень – рішення органів Автономної республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органи місцевого самоврядування.
П’ятий рівень – рішення (накази, розпорядження) щодо організацій бухгалтерського обліку, що приймаються керівництвом підприємства на підставі попередніх чотирьох пакетів документів нормативно-правового забезпечення.
Норми національних Положень (стандартів) бухгалтерського обліку не поширюються на бухгалтерський облік і складання фінансової звітності бюджетними установами. Нормативні документи з регулювання порядку ведення обліку в бюджетних установах приймаються Державним казначейством України. Саме Державним казначейством встановлюються порядок ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності про виконання кошторису доходів і видатків бюджетних установ.
Завдання організації бухгалтерського обліку в бюджетних установах.
·         своєчасне, повне, достовірне, безперервне відображення всіх операцій, які було здійснено бюджетною установою;
·         обробка даних за допомогою встановлених процедур, прийомів і способів;
·         складання на основі масиву оброблених даних фінансової звітності та подання її зацікавленим користувачам;
·         забезпечення виконання завдань бухгалтерського обліку в бюджетних установах.
Інформація про стан і зміни майна бюджетної установи, яка необхідна для контролю за її діяльністю, ступенем виконання кошторису, узагальнюється за допомогою системи рахунків бухгалтерського обліку.  На рахунках бухгалтерського обліку накопичується інформація про стан і зміни у складі майна установи, про наявність і зміни джерел його утворення, а також про результати виконання кошторису доходів і видатків.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Група №11 дата 10.02.21р. ( основи економіки)

  Для здобувачів освіти групи 11 10 .02.21 Предмет –   О снови економіки   Тема уроку: . Ринок праці. Трудові ресурси. Зайнятість  ...